TV/rádió hirdetések online hatásainak mérése

2014. november 21. 11:15 - noeprogram

A reklámköltésekben a hagyományosnak tekintett  TV/rádió hirdetési költés még mindig meghatározó  hányadot tesz ki világszerte, bár  a  növekedési üteme kisebb mint a digitális költésé.

1.png

A nagyságrendből adódóan különös jelentősége van annak, hogy ezen hirdetési formák hatékonyságát, eredményességét és hatásait megfelelően mérni tudjuk. A G.M. Production Kft. által kidolgozott eljárás ilyen költési nagyságrendben akár kismértékű hatékonyságjavítás esetén is már komoly megtakarításokat és/vagy eredménynövekedést eredményezhet.

Az egyszerű analitikai megközelítéssel párhuzamosan  nem ignorálhatjuk azt sem, hogy a médiafogyasztási szokások is jelentősen változnak. Az okostelefonok és tabletek száma meredeken emelkedik. Ennek pedig az is a következménye, hogy növekszik azoknak a száma, akik tévézés közben, tévézés mellett mobil eszközeiket is használják. Ez a jelenség az un. párhuzamos eszközhasználat, vagy “second screen usage”.

2.png

Feltételezésünk az, hogy a TV hirdetések a másodlagos képernyők használatán keresztül befolyásolják az online viselkedést. Ez az un direkt hatás, vagyis a hirdetések elhangzását követő időszakban generált online aktivitás. Természetesen van hosszabb távú statisztikai hatás is, amely tisztán analitikai módszerekell szintén vizsgálható, de jelen esetben a közvetlen hatás vizsgálatára szorítkozunk.

Módszerünkkel  a közvetlen  hatások mérésén keresztül lehetőség nyílik:

  • a média tervek optimalizálására,  kreatívok, spotok, elhelyezések/csatornák, időzítések változtatására, korrekciójára
  • a párhuzamos online kampányok szinkronizálására

Hogyan működik?

Létrehoztunk egy online eszközt a TV és Rádió hirdetések megjelenésének valós idejű detektálására bárhol, bármikor. ( A megoldás a RoBserver hangfelismerési technológiáját alkalmazza)

  • feltöltjük a figyelni kívánt reklám spotot (hangfájl)
  • kiválasztjuk a figyelni kíván csatorná(ka)t
  • beállítjuk a monitoring időtartamát

A rendszer időbélyeggel ellátott találati jelet ad ki minden olyan esetben, amikor a vizsgált spot az adott csatornán ténylegesen sugárzásra került. (Nem közvetlenül az online hatások méréséhez kapcsolódik, de azt is tudjuk vizsgálni, hogy a sugárzás teljes terjedelemben történt, tehát nem került pl. levágásra)

Az így kapott jelet a vizsgált weboldal, applikáció (azaz web property) analitikájával egyesítjük, a gyakorlatban például feltöltjük a Google Analyticsbe (más webanalitikai eszközök is használhatók). Ezzel vizsgálhatóvá válnak a hirdetések tényleges megjelenésének (sugárzásának) környezetében a különböző online metrikák  változásai (látogatószám, letöltés, munkamenet, oldal megtekintések, e-commerce események, stb).

3.png

Az eredmények értékelése alapján:

  • Kiválaszthatjuk a leghatékonyabb csatornát, programot, törölhetjük azokat, amelyek nem teljesítenek megfelelően
  • Kiválaszthatjuk a legeredményesebb  idősávot,  a legjobban teljesítő hirdetéseket, a legtöbb konverziót eredményező megjelenéseket

Ne feledkezzünk el aról sem, hogy a hirdetési blokkokban vagy szünetekben a TV nézők figyelme nem marad meg a TV-nél, nagy valószínűséggel használják a mobiljukat vagy a táblagépüket.

Módszerünkkel kihasználhatjuk ezt úgy, hogy szinkronizáljuk az online (pl. Google Adwords) kampányainkat a TV hirdetésekkel: az a járulékos figyelem amelyet a másodlagos képernyőkön keresztül elérünk, komoly hatással lehet a hirdetéseink hatékonyságára, mivel hirdetéseink a megfelelő időpontban jelennek meg a TV nézők másodlagos képernyőin.

Nem mellékes, hogy nem csak saját, hanem akár a  versenytársak TV kampányaihoz is szinkronizálhatjuk online kampányainkat.

Az itt bemutatott eljárás a  TV hirdetések rövid távú (közvetlen) online hatásainak mérésére koncentrált, de a módszer  megfelelő offline analitikai eszközökkel alkalmas a  TV hirdetések online hatásainak hosszabb távú statisztikai vizsgálatára is.

Bemutató prezentáció megtekintető a linkre kattintva.

 

Érdeklődés esetén vegye fel velünk a kapcsolatot ide kattintva.

neticle_contact.jpg

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása