Mit gondol a web a Bubiról?

2014. december 09. 11:34 - noeprogram

A szeptemberi hivatalos átadást követően hamar a péntek esti hipszter jelmez elengedhetetlen kelléke lett a zöld bicikliken suhanás a bulinegyedben. Októberben már a százezredik Bubi bérlés is megtörtént, tavasszal bővítések várhatóak a lehívott banki garanciákból. Megvizsgáltuk, vajon az web véleménye és a Bubi megítélése mennyire követte az események láncolatát. 1_1.png

A szeptemberi hivatalos átadást követően hamar a péntek esti hipszter jelmez elengedhetetlen kelléke lett a zöld bicikliken suhanás a bulinegyedben. Októberben már a százezredik Bubi bérlés is megtörtént, tavasszal bővítések várhatóak a lehívott banki garanciákból. Megvizsgáltuk, vajon az web véleménye és a Bubi megítélése mennyire követte az események láncolatát.

2013 augusztusában nagy csinnadrattával jelentette be a BKK, hogy a T-Systems lett a közösségi bringarendszer tenderének nyertese, és 2014 áprilisában már tekerhetünk is a Bubira keresztelt rendszer bringáival a fővárosban. Ehhez képest tavasszal folyamatos csúszásokat jelentettek be, majd a nyári tesztelési időszakban tapasztalt rengeteg hiba miatt az egész projekt veszélybe került, a BKK felmondással fenyegetőzött és lehívta a banki garanciákat. Végül a T-Systems csak összekapta magát és a rendszert a is.

Az említésfolyamon feltüntetett események látványos mértékben befolyásolták a Bubi webes megítélését. A csúszások bejelentését követően egy negatív spirálba került a közbringarendszerről kialakult kép, az emberek már új négyes metrót emlegettek, ami valljuk be, nem túl hízelgő. Majd, mikor végre valahára elindult szeptember 8-án a rendszer, kilőtt a Bubi indexe, és lényegében azóta megállás nélkül menetel.

mikor végre valahára elindult szeptember 8-án a rendszer, kilőtt a Bubi indexe, és lényegében azóta megállás nélkül menetel

Volt ugyan egy kisebb hullámvölgy, amikor megjelent pár cikk a biciklik túl nehéz súlyával kapcsolatban, de a BKK sietve nyugtatott meg mindenkit, hogy érkeznek a vékonyabb kerekek a probléma orvoslására. Amióta túlléptük a bűvös százezret – ami az egy hónapos működés alatt kétségtelenül rendkívül pozitív visszajelzést jelent –, valamint amióta bejelentették a rendszer bővítését, a Bubi töretlenül szárnyal.

a Bubi töretlenül szárnyal

Kezdeti lelkesedés vagy valódi sikersztori? Kíváncsian várjuk  hosszútávon is kitart-e a nehezen megszerzett népszerűség.

2_1.png

Az említésgráfot megvizsgálva kiderül, hogy tökéletesen átjött a MOL-Bubi üzenete és a rendszer lényege. A legfontosabb témák: közbringarendszer, bicikli, ár, bérlés, teszt. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy főleg cikkek, blogbejegyzések születtek a témában, a sajtó nagyon aktívan követte és beszámolt a projektről, a közösségi médiában viszont kevesebbet beszéltek róla az emberek, így nem torzult annyira a kép. Ami érdekes eredmény lehet, hogy a választás és a bank is többet tárgyalt téma, mint a MOL vállalat, aki társfinanszírozóként vállalt szerepet. 

a választás és a bank is többet tárgyalt téma, mint a MOL vállalat

Ennek a látszólagos aránytalanságnak a hátterében számos tényező áll, egyrészt nyilvánvalóan adódik abból, hogy az átadás csúszásakor lehívott bankgarancia igencsak nagy port kavart, másrészt – érthető okokból – a választások idejére tervezett átadás is borzolta a kedélyeket, harmadrészt pedig a MOL viszonylag későn szállt be a projektbe, így neve sokáig nem tapadt hozzá a beruházáshoz. Ettől függetlenül a közelmúltban botrányoktól sem mentes MOL csoport számára jó befektetésnek tűnik PR szempontból a közbringarendszer szponzorálása.

3_1.png

A fenti ábrán az említések megoszlása látható a legnépszerűbb témák alapján, illetve azok a weboldalak, fórumok, blogok, ahol a leggyakrabban említették a MOL-Bubit.

Összességében elmondhatjuk, hogy a csúszások miatt mélyponton volt a Bubi megítélése, de az elindulás óta folyamatosan nő népszerűsége a weben és javul a megítélése. A téli időszakban, ami nem annyira kedvez a bringásoknak, valószínűleg visszaesik az említések száma és a népszerűsége is, de tavasszal az új állomások beüzemelése új lendületet adhat. Hogy így lesz-e, arról alkalomadtán feltétlenül számot adunk majd.

a körülbelül 16ezer említés egy év alatt nem számít kiemelkedőnek a magyar weben

Azt azonban látni kell, hogy bár a Bubi rendesen bemászott a köztudatba, a körülbelül 16ezer említés egy év alatt nem számít kiemelkedőnek a magyar weben, összehasonlításképpen az Extreme Digital Black Friday napján túlterhelés miatt leállt honlapjáról három nap alatt kétezer körüli említés történt.

Szerző: Schmidt Dávid
Ábrák: Neticle Technologies

Forrás: www.mitgondolaweb.blog.hu

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása