Chilében nőhet nagyra a magyar startup, amelynek már a DHL és a Microsoft is ügyfele

2015. június 04. 14:26 - noeprogram

id-10046936.jpgHuszonötszörös túljelentkezést legyűrve, egyedüli magyarként jutott a Start-Up Chile vállalkozáskeltető programba a magyar Selfmapping. Volt persze némi helyzeti előnyük, hiszen az általuk kidolgozott, a HR-tesztek piacán elérhető legújabb szoftvert már több nagyon ismert multinacionális vállalat is használja. Már az ír, a német és a holland piacot is célba vették.

"Évtizedek óta figyelem, mennyi időt és energiát emészt fel a cégeknél a humán fejlesztési tervek elkészítése, és azt is, hogy milyen sok minden félresikerülhet" – mondja Marik Ágnes, aki több évtizede dolgozik trénerként és coachként, emellett pszichiáterként pszichoterápiával foglalkozik. Vannak persze eszközök egy vállalati HR-es kezében, de azoknak mind van valami hibájuk Marik szerint. A kompetenciaalapú teljesítménymérésnél gond, hogy gyakran mindenki mást ért egy-egy adott kompetencia alatt. Tréningeken sem szívesen vesznek részt az alkalmazottak, hiába is célozza az a gyengeségeik kijavítását - mert éppen attól tartanak, hogy ha kiderülnek a gyengeségeik, akkor könnyen utcára teszik őket - érzékelteti két példán.

Ezért aztán három évvel ezelőtt jutott arra a tréner, hogy a HR-tesztek piacán meglévő hiányt pótolni kellene valahogy. Olyan tesztet szeretett volna létrehozni, ami komplex, egyszerre ad egyéni és csoportos visszajelzést és személyre/csoportra szabott fejlesztési tervet, valamint képes időben követni a változásokat.

Az első skiccek elkészítése után csatlakozott hozzá Király Barnabás pszichológus és további nyolc szakember, főként szintén pszichológusok, de volt közgazdász, tréner, statisztikus is, hogy együtt dolgozzák ki az új szoftver alapjait. A több hónapos tesztidőszak alatt lépett be a történetbe Fodor Ákos, aki nemzetközi vállalatoknál és saját vállalkozásaiban szerzett online marketing és üzletfejlesztési területen tapasztalatot, ő vette kezébe a termék- és üzletfejlesztést. (Marik, Király és Fodor vezetik a céget.) A fejlesztést megkönnyítette az Új Széchenyi Terv keretében kiírt Innovatív Startup pályázaton 2014 júniusában elnyert 8,5 millió forint - a vissza nem térítendő támogatásből lett pénzük a programozásra. Ebből lett a Selfmapping.

A Selfmapping úgy működik, mint egy profi tanácsadó: órák alatt felméri a fejlesztendő területeket és pontos képzési tervet készít. 133 faktort vizsgálva azonosítja azokat a tényezőket vagy területeket, amelyek veszélyt jelentenek a munkavállalóra vagy az egész cégre a sikeresség szempontjából. Az eredményeket egy saját jelszóval védett, interaktív online felületen jeleníti meg, ahol a felhasználó számszerű, grafikus és szöveges értékelést is kap. A szoftver a felmért faktorok között vizsgálja az összefüggéseket, és képes tréningeket, egyéni akcióterveket is javasolni. A teszt időről időre megismételhető, ami főleg átszervezések, tréningek után hasznos, mert kimutatja az egyes faktorok változását és a fejlődés irányát.

Teljes cikk olvasása

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása