A kreatívipari vállalkozásokban kevesebben látják a nagy növekedési potenciált, pedig számos magyar példa is bizonyítja, hogy dizájncégből is lehet igazi startup. De mit keres benne a befektető?
Hazai iparági szakemberek szerint dizájn- és divatipari vállalkozásokba befektetést bevonni 5–10 éves szakmai tapasztalattal érdemes. Az IT startupok akár 4–6 hónapos felfutásához képest a hazai dizájniparban a kezdő vállalkozások lépcsőzetes felépítése, a szakmai profil, a csapat kialakítása az elsődleges.
Batta Barnabás, a MITTE stratégiai igazgatója szerint a hazai kreatívok alapvetően innovációs szemléletűek, ezért szükségesek a megfelelő piacosítási aktivitások is. Ebben a céghez illeszkedő értékesítési csatornák, a megfelelő elkötelezettségű, lelkes ügynökségek és buyerek megtalálása, illetve a nemzetközi sales- és PR-aktivitás kialakítása az elsődleges, ami a befektetési helyzetben válik realitássá.
Teljes cikk:
http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/dizajncegbol-is-lehet-startup/